Project Description

Alphatron Marine, een bedrijf dat navigatie- en communicatieapparatuur verkoopt voor aan boord van schepen, vroeg mijn ondersteuning bij het professionaliseren van hun nieuwsbrief. Deze wordt drie tot vier keer per jaar verstuurd naar duizenden Nederlandse en internationale relaties. Mijn bijdrage lag in het aansprekender maken van hun boodschap voor relaties.

In een leidraad vatte ik samen waar Alphatron Marine voor staat, wat ze te bieden hebben, welke voordelen klanten van hun aanbod hebben (belofte) en welke voorbeelden hier het bewijs voor vormen. Ik maakte tevens een nieuw, fris nieuwsbriefontwerp met rubrieken die hun boodschap versterken (zie nieuwsbrief). Op structurele basis schrijf ik artikelen die de klant duidelijk maken waarom ze producten of diensten van Alphatron Marine zouden afnemen. Daarnaast adviseer ik Alphatron Marine op afroep bij andere communicatievragen.

Het salesteam van Alphatron Marine nam een paar jaren geleden zelf het initiatief om een digitale nieuwsbrief uit te brengen. Hun actieve betrokkenheid vormt een goede basis om voor de lange termijn te blijven werken aan de zichtbaarheid van de waarde van Alphatron Marine voor klanten.