Stel je wil als manager de nieuwe gewoonte aanleren om medewerkers te stimuleren actiever deel te nemen aan de vergadering of om vaker erkenning te geven aan medewerkers voor hun prestaties of gedrag. Dan blijkt het weten hoe je dat doet vaak nog niet te betekenen dat je het ook doet. Wat ook nodig is, is weten hoe je je die nieuwe gewoonte eigen maakt. De wetenschappelijk bewezen Tiny Habits methode helpt hierbij.
Ook wanneer jullie in een organisatie gezamenlijk jullie werkwijzen, processen, systemen en cultuur willen veranderen blijkt weten wát anders moet en hóe dit moet vaak onvoldoende om deze verandering ook daadwerkelijk te bewerkstelligen. Misschien herken je dit ook: tijdens een training of workshop heb je iets nieuws geleerd. Of met jullie team hebben jullie een nieuwe werkwijze afgesproken. En je kijkt er naar uit om dit in de praktijk te gaan brengen. Maar… in de waan van de dag blijkt dit toch moeilijker dan gedacht.
Met de Tiny Habits methode zorg je ervoor dat je die eerste stap neemt, en vergroot je de kansen dat de andere stappen zullen volgen.
Wat er moeilijk is aan gedragsverandering
- Je motivatie om bepaald gedrag te vertonen is niet continu.
- Triggers om op het juiste moment het gewenste gedrag te vertonen ontbreken vaak.
- Het gewen